Ordførerkandidat og listekandidater på stand ved Aksdal senteret

2023 - 2027

Tysvær Arbeiderparti sitt valgprogram 2023 - 2027

Arbeiderpartiet har vært den drivende kraften i utformingen av dette samfunnet som har bidratt til at Norge år etter år er blitt kåret av FN til verdens beste land å bo i. Tysvær er en av landets rikeste kommune og har utviklet seg positivt de siste årene. Arbeiderpartiet ønsker å fortsette utviklingen av kommunen og region vi er en del av, og kan se tilbake på en rekke strategiske riktige politiske valg som gjør at kommunen er i stor og god utvikling.

Tysvær er mulighetenes kommune. Dei siste årene har vi lagt til rette for videre stor utvikling av kommunen vår. Det handler om din fremtid. Deg, familien din og vennene dine. Det handler om gode velferdstjenester som barnehage, skole, helse og omsorg. Det handler om kultur og aktivitet, frivillighet og ikke minst næringsutvikling. Nye store næringsetableringer har allerede kommet de siste årene og flere vil komme. Politikken som har blitt ført viser at vi er attraktive for mange flere. Hvorfor er dette viktig? Fordi arbeidsplasser fører til nye innbyggere som vil bygge seg hus, stifte familie og engasjere seg i alle muligheter som lag og foreninger kommunen er så heldig å ha. Aktivitet gir velstand og er en suksessfaktor for å sikre utvikling og vekst. Arbeiderpartiet vil derfor fortsette med å stille høye mål for deg og dine. Vi skal fortsette med å utvikle kommunen til en enda bedre plass å leve for alle.

Arbeiderpartiet har sammen med samarbeidskoalisjonen sikret områder for boligbygging i hele kommunen. Strategisk arbeid på tvers i samarbeid gir resultat. Kommunesenteret er under utvikling og Arbeiderpartiet vil fortsette å sette idrett, kultur og frivillighet høyt.

Arbeiderpartiet tror vi bygger en bedre fremtid når vi bygger den sammen. Det betyr at vi skal arbeide for trivselen og kompetansen i barnehagen ungene dine går i. Jobbe for den psykiske helsen i skolen, den som ligger til grunn for all god læring. Det betyr at vi skal gjøre en jobb for arbeidsplassen din, for rettighetene du har og for helsen din. Det betyr at vi skal arbeide for aktivitet og trivsel i alderdommen. Det betyr at vi vil satse på klimapolitikk.

Skal vil fortsette å ta vare på de gode tingene som Tysvær er kjent for må vi våge å ta vare på dette gjennom fokus på kvalitet, godt læringsmiljø for barn og unge og i tillegg legge til rette for ulike typer boformer.

Tysvær Ap vil fortsette arbeidet med å legge til rette for det gode liv, trygge arbeidsplasser og like muligheter for alle. Vi mener kommunepolitikk handler om å lytte, og være i god dialog med innbyggerne i utviklingen av både kommunale tjenester og i næringsutvikling. Derfor har styrking av «samhandling og saman om» vært viktig for Arbeiderpartiet å løfte frem.

Vi ønsker å bidra til at Tysvær også i fremtiden skal være en kreativ, nyskapende og fremtidsrettet kommune å vokse opp i, og bli gammel i.

Vi jobber for et samfunn basert på rettferdighet, solidaritet, likeverd og respekt.

Disse sosialdemokratiske verdiene skal være retningsgivende for vårt politiske arbeid i vår kommune.

Kommunen sin økonomi er i endring. Kommunen har over tid hatt store ekstra inntekter som andre kommuner ikke har. Dette er i stor endring og betyr at kommunen må endre seg for å sikre fremtiden. Arbeiderpartiet er garantisten for at vår politikk skal utvikle kommunen inn i en fremtid med befolkningsvekst, flere arbeidsplasser og en sunn økonomi i tråd med våre verdier. Tysvær Arbeiderparti går i spissen for endringsprogrammet «TK 2030» som viser retning for Tysvær. Vi er klare for å ta valg, kanskje vanskelige valg, men valg som er viktige for generasjonene som kommer etter oss. Vi ønsker en effektiv kommune som løfter frem digitalisering, innovative løsninger og automatisering av kommunale tjenester. En trygg økonomisk styring er en forutsetning for å skape bedre velferdstjenester.

Les mer i kapitelene under, eller last ned hele programmet i PDF filen nederst på siden.

program 2023-2027 revidert 4.1.pdf 233,5 KB

Er du enig med Tysvær Arbeiderparti om 2023 - 2027?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker